​Ahold verbindt zich aan startupaccelerator

Ahold gaat een samenwerking aan met de Amsterdamse vestiging van startupaccelerator Startupbootcamp. Het concern heeft vrijdag bekendgemaakt het Startupbootcamp E-commerce programma drie jaar lang te ondersteunen met experts vanuit Albert Heijn en bol.com.

Ahold denkt door zijn betrokkenheid ‘trends en innovaties vroegtijdig te signaleren’. Nederlands grootste online speler wijst erop dat enkele van zijn activiteiten ooit als startups zijn begonnen: bol.com, Peapod en James Telesuper, de voorloper van Albert Heijn Online.

Jonge bedrijven zien snel waar behoefte aan is bij consument en bedrijfsleven, stelt cco Hanneke Faber. Bovendien kunnen zij volgens haar nieuwe uitvindingen snel commercialiseren. “Daarmee kunnen zij Ahold inspireren om zich verder te blijven ontwikkelen als omnichannel retailer.”

De vernieuwingsmotor van het concern staat inmiddels vol aan, stelt hoogleraar retailmarketing Laurens Sloot. Recent introduceerde Albert Heijn al een supermarkt zonder caissières, terwijl in december een eigen foodfestival wordt georganiseerd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!