Microsofts eerste Apple Store

Microsoft beschikte al over ruim 110 winkels, maar een flagshipstore zat er niet tussen. Het technologieconcern volgde daarmee een ander pad dan grote concurrent Apple, dat eigenlijk alleen maar flagshipstores opent. Maar daar is maandag verandering in gekomen met de opening aan Fifth Avenue in New York, de duurste winkelstraat ter wereld.

Microsoft beschikt in New York over tweeduizend vierkante meter, verdeeld over vijf verdiepingen. De winkel in New York is de grootste ooit en toont vrijwel alle Microsoft-producten en diensten. Daarnaast beschikt het pand over een ‘Community Theater’, waar trainingssessies en andere events worden gehouden.

De winkel beschikt over meerdere hd-videomuren en andere digital signage, om bezoekers via video’s en afbeeldingen te informeren. Ook kunnen klanten er gebruik van maken om bijvoorbeeld een spel te spelen op de gameconsole Xbox One.

De winkel heeft veel weg van de Apple Stores, waarvan er ook één in Fifth Avenue gevestigd is. Zo is de winkel voorzien van een grote glazen pui, waardoor consumenten van buiten al een goede indruk krijgen van de winkel.

Microsoft maakt net als Apple veelvuldig gebruik van houten designtafels om zijn producten te laten zien. Microsoft stalt er zijn Surface Pro 4s, Surface Books en nieuwe Lumia-smartphones uit.

Daarnaast beschikt de flagshipstore van Microsoft over een ‘Answer Desks’, waar klanten terecht kunnen met technische vragen en voor reparaties. Apple faciliteert dat met zijn Genius Bar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in