HelloFresh gaat naar de beurs

HelloFresh krijgt in navolging van onder meer Zalando een notering aan de beurs van Frankfurt. Dat is woensdag bekendgemaakt door grootaandeelhouder Rocket Internet, die vorig jaar ook achter de beursgang van de Duitse modeverkoper zat.

Eerder dit jaar lekte al uit dat de maaltijdboxaanbieder met zakenbanken een beursgang aan het voorbereiden was. Rocket Internet geeft amper nieuwe details over de geplande beursgang, maar laat wel weten dat ook bestaande aandeelhouders mogelijk stukken zullen aanbieden.

HelloFresh werd na een recente investeringsronde gewaardeerd op 2,6 miljard euro. Het concept is actief in zeven landen, waaronder Nederland. HelloFresh is naar eigen zeggen de grootste bezorger van verse ingrediënten in een box, met circa een kwart miljoen abonnees.

De jaaromzet ligt rond de zeventig miljoen euro, bij een negatieve bedrijfscashflow (ebitda) van 12,2 miljoen euro. In Nederland en België was de bedrijfscashflow over de eerste jaarhelft van zowel 2014 als 2015 positief, stelde oprichter Maartje Frederiks onlangs, zonder daarbij iets los te laten over de tweede jaarhelft. “Dat is een primeur voor de groep.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!