Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Fortune, Business of Fashion, The Wall Street Journal, CNBC en Small Business Trends.
Vrouwen aan de top
Bij de start van de vorige feestperiode had Best Buy al twee jaar geprobeerd een andere weg in te slaan. De druk op de elektronicaconcern was enorm, maar door te focussen op een betere klantenservice en internet of things kon Best Buy van de ondergang worden gered. Mede dankzij vrouwelijk leiderschap.
Bron: Fortune http://for.tn/1M0VuH8
Sneakerisering
Dure handtassen hebben in Hong Kong plaatsgemaakt voor sneakers. Luxemerken als Gucci en Louis Vuitton willen lagere huren of sluiten zelfs hun duren, nu de toestroom vanuit het vasteland stokt. De ‘gewone’ retailer neemt langzaamaan hun plaats in.
Bron: Business of Fashion http://bit.ly/1ipuuse
Griezelig
Elke herfst profiteren retailers in de Verenigde Staten massaal van alle winkelleegstand. De panden worden gebruikt als pop-ups om in te spelen op griezelfeest Halloween. Aan het eind van volgende week zijn de meesten alweer spoorloos verdwenen.
Bron: The Wall Street Journal http://on.wsj.com/1PUqQFo
Koffiedik kijken
Lavazza heeft zijn pijlen gericht op de Verenigde Staten. Het Italiaanse koffiemerk is vooralsnog alleen actief door contracten met restaurants en cafés, maar wil ook graag de consumentenmarkt op. Heeft Lavazza het in zich om Starbucks van de troon te stoten?
Bron: CNBC http://cnb.cx/1Sd45dS
Je eerste winkel
Starters in de detailhandel beginnen meestal met een webwinkel. De laatste jaren zien we echter steeds meer van die etailers naar de fysieke winkelstraat trekken, naar voorbeeld van een Coolblue. Maar waar moet je eigenlijk aan denken als je je eerste winkel opent? Nou, deze dertig dingen.
Bron: Small Business Trends http://bit.ly/1Nd94v8
Reacties 0