Beter Bed boert goed

Beter Bed heeft in het derde kwartaal zowel zijn omzet als bedrijfsresultaat zien toenemen. De omzet groeide met 0,8 procent naar 96,4 miljoen euro, met als gevolg dat het bedrijfsresultaat opliep van 6,1 naar 7,5 miljoen euro. Dat heeft de beursgenoteerde retailer vrijdag bekendgemaakt.

De onderliggende omzetgroei ligt volgens Beter Bed zelfs op 1,9 procent, omdat vorig jaar voor ongeveer een miljoen euro aan orders als gevolg van leveranciersproblemen werd doorgeschoven van het tweede naar het derde kwartaal. De vergelijkbare omzet nam met 2,4 procent toe.

In eigen land zag Beter Bed de omzet met drie procent toenemen, zowel door een aantrekkende vraag en het geven van korting. De like-for-like groei kwam in het derde kwartaal uit op twaalf procent. Ook in België, Duitsland en Spanje noteerde de beddenverkoper een omzetgroei. In Oostenrijk en Zwitserland liepen de verkopen in vergelijking met vorig jaar juist terug.

De Nederlandse retailer maakt verder bekend dat de brutomarge als gevolg van verbeterde inkoopcondities en lagere verkoopkortingen is toegenomen van 56 naar 56,6 procent. De kosten liepen met 0,7 procent terug naar 47,1 miljoen euro doordat Beter Bed in zijn winkelbestand heeft gesneden. In totaal beschikt het concern nog over 1135 winkels, zo’n vijftien minder dan een jaar terug.

Reacties

Laatste nieuws


Lees hier 15 toekomstverkenningen in retail

In een compleet vernieuwd jubileummagazine van RetailTrends vind je maar liefst vijftien toekomstverkenningen in de retail. Hoe ziet de supermarkt eruit in 2050? Hoe ver zijn we op het gebied van duurzaamheid en innovatie? Kennen we de consument van de toekomst eigenlijk? Lees het in RetailTrends.








RetailTrends