​Lucardi betreedt de Belgische online markt

Lucardi heeft deze maand een webwinkel gelanceerd om zijn sieraden en horloges ook in België te verkopen. De Belgische webshop geldt als extra verkoopkanaal naast de 95 winkels en online activiteiten in ons land.

“We willen met de Belgische webshop net zo veel succes bereiken als met de Nederlandse”, laat directeur Theo Koomen weten. Daarvoor werkt de retailer onder meer met een snelle levertijd (op werkdagen voor 18.00 uur besteld, morgen in huis), maar wordt vooral gemikt op een betaalbare prijs. “Er is in België nog geen webshop die zo’n groot aanbod sieraden en horloges heeft voor een scherpe prijs”, aldus de directeur.

Lucardi loopt op e-commercegebied voorop in de Nederlandse juweliersbranche. Vorig jaar werd zo’n vijftien procent van de totale omzet uit de online activiteiten gehaald, liet Koomen al weten in RetailTrends. “Maar als we onze omnichannelstrategie zo doorzetten, halen we misschien zelfs dertig procent.”

De Nederlandse retailer is onder meer actief op bol.com, dat goed is voor twee procent van de omzet. Daarnaast biedt Lucardi sinds een jaar kindersieraden aan in de webwinkel van Brandkids.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!