Jet.com voelt zich genoodzaakt opnieuw vele miljoenen op te halen bij investeerders. De uitdager van Amazon zit anders namelijk aan het eind van dit jaar zonder geld, meldt The Wall Street Journal.
Jet.com zou eind oktober nog de beschikking hebben over 63 miljoen dollar. In november en december wordt echter naar verwachting 76 miljoen uitgegeven, vooral aan marketing. Daarom heeft de Amerikaanse webwinkel al gesneden in zijn marketingplannen voor de feestdagen, zo laat een woordvoerder weten.
Een nieuwe investeringsronde van liefst 550 miljoen dollar moet uitkomst bieden. Beleggingsfonds Fidelity Investments zou met negentig miljoen het grootste deel op zich nemen. Met de kapitaalinjectie wordt de etailer gewaardeerd op 1,55 miljard dollar, waar Jet.com bij de start van de investeringsronde vorige maand nog op drie miljard mikte.
In oktober werd ook bekend dat Jet.com zijn verdienmodel drie maanden na zijn lancering alweer aan had gepast. De startup schrapte zijn lidmaatschapsmodel voor 49,99 dollar per jaar en heeft zijn platform gratis toegankelijk gemaakt voor alle online shoppers. In het novembernummer van EtailTrends, dat volgende week verschijnt, wordt uitgebreid aandacht besteed aan het bedrijf van Marc Lore, de man achter Diapers.com. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
Reacties 0