​Lesara groeit met vijfhonderd procent

Lesara heeft zijn omzet in het afgelopen boekjaar met vijfhonderd procent zien toenemen ten opzichte van het eerste jaar. Dat maakt Lesara woensdag bekend, de dag waarop de online modediscounter twee jaar bestaat.

Lesara laat niet weten wat zijn exacte omzet is, alleen die met een ‘tweecijferig miljoenenbedrag’ is toegenomen. Het klantenbestand is verder met vierhonderd procent gegroeid naar 750 duizend klanten. Winst wordt er nog niet gemaakt; ceo Roman Kirsch liet onlangs in EtailTrends weten pas over twee jaar zwarte cijfers te schrijven.

De Duitse etailer is sinds juni ook in ons land actief met een webwinkel. De maandelijkse groei in ons land bedraagt zestig procent, waarmee het op Duitsland na de grootste markt is. De website wordt maandelijks door ruim een half miljoen Nederlanders bezocht, stelt countrymanager Sander van Bladel.

Lesara is inmiddels in zes landen actief en verwacht dankzij een kapitaalinjectie van vijftien miljoen euro te kunnen blijven groeien om uiteindelijk een wereldwijde speler te worden. Al is groei geen doel op zich, aldus Kirsch. “Deze business is geen sprint, maar een marathon. Je moet lang weten vol te houden.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!