Lesara heeft zijn omzet in het afgelopen boekjaar met vijfhonderd procent zien toenemen ten opzichte van het eerste jaar. Dat maakt Lesara woensdag bekend, de dag waarop de online modediscounter twee jaar bestaat.
Lesara laat niet weten wat zijn exacte omzet is, alleen die met een ‘tweecijferig miljoenenbedrag’ is toegenomen. Het klantenbestand is verder met vierhonderd procent gegroeid naar 750 duizend klanten. Winst wordt er nog niet gemaakt; ceo Roman Kirsch liet onlangs in EtailTrends weten pas over twee jaar zwarte cijfers te schrijven.
De Duitse etailer is sinds juni ook in ons land actief met een webwinkel. De maandelijkse groei in ons land bedraagt zestig procent, waarmee het op Duitsland na de grootste markt is. De website wordt maandelijks door ruim een half miljoen Nederlanders bezocht, stelt countrymanager Sander van Bladel.
Lesara is inmiddels in zes landen actief en verwacht dankzij een kapitaalinjectie van vijftien miljoen euro te kunnen blijven groeien om uiteindelijk een wereldwijde speler te worden. Al is groei geen doel op zich, aldus Kirsch. “Deze business is geen sprint, maar een marathon. Je moet lang weten vol te houden.”
Reacties 0