H&M heeft donderdag zijn nieuwste flagshipstore van ons land geopend. âIn slechts dertien weken tijd hebben we de voormalige Maison de Bonneterie in een compleet nieuwe jasje gestokenâ, zegt countrymanager Susan Krau in het Algemeen Dagblad. En dat ziet er zo uit.
Maison de Bonneterie verraste alweer anderhalf jaar terug met het nieuws zijn winkels op slot te doen. In 1913 werd de winkel aan de Buitenhof in Den Haag geopend, maar het werd tijd voor nieuwe huurders. Het familiebedrijf achtte het door de te lang aanhoudende recessie in de detailhandel economisch niet langer verantwoord de winkelactiviteiten zelf voort te zetten.
H&M was er als de kippen bij. De Zweedse modeketen zag potentiële flagshipstores âvan internationale allureâ in de winkels van Maison de Bonneterie in Amsterdam en Den Haag. In de hofstad is dat in ieder geval gelukt, als we Krau moeten geloven. Het is volgens haar misschien niet de grootste H&M van Europa, maar zeker wel de allermóóiste.
In de donderdag geopende vestiging van bijna vierduizend vierkante meter vinden klanten op zes verdiepingen alle collecties van H&M. Van dames- tot herenmode en van sportkleding tot de designercollectie Balmain x H&M van Olivier Rousteing. Een collectie die direct na de opening uit de rekken vloog. Niet geheel toevallig was donderdag ook de lancering van die designercollectie.
De nieuwe flagshipstore van H&M beschikt over glas-in-loodramen, grote deuren, houten vloeren, marmeren kassaâs en sierlijke kroonluchters. Daarmee heeft het pand volgens het Algemeen Dagblad zowel van buiten als van binnen een chique, elegante uitstraling. âHet is een pronkstuk op wereldniveau gewordenâ, aldus Krau. âEen mooiere H&M kan ik niet bedenken.â
Reacties 0