​Singapore krijgt 'webwinkelcentrum'

Logistiek dienstverlener SingPost bouwt een winkelcentrum waar bezoekers producten alleen online kunnen bestellen. Het winkelcentrum in Singapore is volgens SingPost het eerste ter wereld dat is opgezet volgens dit concept.

Shoppers kunnen in de winkels producten bekijken en uitproberen en vervolgens online bestellen bij de betreffende retailer. ‘Consumenten kunnen vervolgens verder winkelen, een bioscoop bezoeken of een maaltijd gebruiken zonder boodschappentassen mee te sjouwen’, aldus de initiatiefnemer. Retailers hoeven daarnaast geen voorraad in de winkel te hebben omdat de fulfilment vanuit het nabijgelegen warehouse van SingPost wordt geregeld.

Het winkelcentrum van vier verdiepingen wordt gerealiseerd naast het sorteercentrum van SingPost en moet 25 duizend vierkante meter beslaan. De bouw kost circa 150 miljoen Singaporese dollar (97 miljoen euro) en moet medio 2017 zijn afgerond.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!