Lief! Lifestyle heeft de ambitie om net als zijn nieuwe Duitse eigenaar Kids Fashion Group in vijftig landen actief te zijn. “Maar die groei zal wel gecontroleerd gaan”, zegt voormalig eigenaar en huidige global head of licensing John van den Herik op RetailWatching.
Lief! werd eerder dit jaar failliet verklaard, toen het al een jaar in gesprek was met Kids Fashion Group. Het merk was zoekende naar een goede strategische partner om toekomst in te gaan. Van den Herik is blij dat het Duitse concern vertrouwen in lief! heeft gehouden. “Ik had het liever op een andere manier gezien, maar vind het een geluk dat we een doorstart hebben kunnen maken. Het merk gaat er sterker uitkomen.”
Lief! opende vorige week zijn eerste fysieke winkel in Duitsland, nadat ook al een webshop werd opgetuigd. Het merk is nu aan het aftasten en bijschaven, om vervolgens langzaam maar zeker door te groeien in Duitsland, de Benelux en later in andere landen.
De kans is volgens Van den Herik groot dat er naast zijn eigen winkels in Sliedrecht en Bataviastad meer mono- of multibrandstores (in samenwerking met de andere KFG-merken) gaan komen. “Het zijn beslissingen waar we nu aan het begin van staan.”
Lees op RetailWatching meer over de oorzaken van het faillissement, de opening in Duitsland en de verdere uitrol van lief! Lifestyle.
Reacties 0