Jan Linders sluit zich aan in de rij supermarktketens die concepten testen waarbij inspiratie een grote rol speelt. In Sittard opende vorige week een winkel die alles bevat wat Jan Linders ‘het voordeel van het zuiden’ noemt.
Klanten moeten zich gelijk thuis voelen in de vestiging en vanaf de binnenkomst tot en met het afrekenen geïnspireerd worden. Het thuisgevoel wordt gecreëerd met verschillende kleuren en materialen, bijvoorbeeld met tegels die verwijzen naar leem en mergel uit de grotten van Maastricht. De houten meubels symboliseren het bronsgroen eiken van de Limburgse bossen en de blauwe kleur refereert aan de keukens van de Zuid-Limburgse vakwerkhuizen.
In het midden van de vestiging is ruimte gemaakt voor de 'Keuken' van Jan Linders. Hier worden dagverse producten, maaltijden en broodjes aangeboden. Een nieuw onderdeel is het kies kook klaar-principe. Klanten stellen uit zestig ingrediënten een maaltijd samen, die ze vervolgens alleen hoeven op te warmen, af te bakken of te mixen.
Op iedere afdeling komt de smaak van het zuiden terug in producten uit eigen streek of volgens streekrecept. Zo is er een kraam met alleen groente en fruit uit de regio en wordt op de vleesafdeling vlees verkocht van runderen die grazen in Limburgse en Brabantse natuurgebieden. De supermarktketen introduceert verder zijn eigen lijn koffiebonen, gebrand in het Limburgse Ittervoort, met melanges als Zinderende zuiden en Liefde voor Limburg. “Hier proef je letterlijk wat het Bourgondische zuiden is”, vat algemeen directeur Leo Linders samen. “Dit is onze belofte voor de toekomst.”
Reacties 0