​Ahold wederom meest transparante retailer

Ahold is voor het vijfde jaar op rij uitgeroepen tot meest transparante retailer van Nederland. Het moederconcern van Albert Heijn en bol.com haalde 168 van de tweehonderd punten in de jaarlijkse Transparantiebenchmark.

Supermarktketen Jumbo volgt met 139 punten op de tweede plaats, terwijl textielketen Zeeman met 138 punten de top drie completeert. Zeeman is daarmee net als vorig jaar de hoogst geplaatste textielverkoper. De prijsvechter merkt naar eigen zeggen dat klanten willen weten hoe zijn producten gemaakt worden. “Vandaar dat we op onze website niet alleen het mvo-verslag, maar ook productiefilmpjes en verhalen hebben geplaatst, waar we in onze overige communicatie steeds vaker naar verwijzen”, aldus mvo-manager Arnoud van Vliet.

De Transparantiebenchmark is een jaarlijks onderzoek naar de inhoud en kwaliteit van maatschappelijke verslaggeving bij de 1485 grootste ondernemingen van Nederland. De retailsector heeft in vergelijking met vorig jaar een hogere gemiddelde score behaald, aldus de onderzoekers. Waar de branche vorig jaar gemiddeld 84 punten scoorde, ligt dat dit jaar op 85. Wholesale-organisatie B&S International is met 31 punten de beste nieuwkomer in de benchmark.

Ranglijst meest transparante retailers:

PositieRetailerTotaal 2015Totaal 2014
35Ahold168168
74Jumbo139126
79Zeeman138130
106Beter Bed 116115
120Plus Retail10587
132HEMA92164
137IKEA8796
138Coop 8592
138Macintosh Retail Group8595
152Stern Group7081
193Euretco3917
207B&S International31-
229Blokker Holding2127
240Maxeda1211

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!