Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week staat geheel in het teken van Black Friday, met artikelen die voorbij kwamen op Forbes, New Jersey Herald, The Wall Street Journal, Bloomberg en CNBC
Winkel dicht?
Black Friday geldt als het begin van het seizoen voor kerstaankopen. Veel winkels hebben al ver voor openingstijden rijen voor de ingang staan. REI niet. De outdoorketen houdt alle winkels dicht op één van de drukste winkeldagen van het jaar. Huh?
Bron: Forbes http://onforb.es/1Im7uRS
Thanksgiving
De dichte deuren van REI zijn een unicum op Black Friday, maar tijdens Thanksgiving – een dag voor Black Friday – houden veel meer winkels hun deuren dicht. Staples bijvoorbeeld. “We willen dat onze klanten en werknemers Thanksgiving op hun eigen manier kunnen vieren”, luidt de verklaring.
Bron: New Jersey Herald http://bit.ly/1XkwcOH
Boetes
Niet alle winkelcentrumeigenaren kunnen zich in deze trend vinden. Ze vinden het absoluut noodzakelijk dat retailers en restaurants geopend zijn op deze feestdagen. Daarom dreigen ze met boetes en andere consequenties voor de veelal kleinere retailers die niet willen luisteren.
Bron: The Wall Street Journal http://on.wsj.com/1LD6fxN
Amazon
Een retailer die natuurlijk altijd open tijdens deze feestdagen is Amazon. De Amerikaanse etailer draait overuren tijdens de kerstperiode, en dan vooral in het magazijn. Niet alleen in zijn thuisland, maar ook in het Verenigd Koninkrijk. Zo ziet dat eruit.
Bron: Bloomberg http://bloom.bg/1XkwgOo
Vergeet je mobiel niet
Lange tijd was een consument met zijn telefoon in de hand het schrikbeeld van menig retailer. Zit hij nou gewoon te showroomen in onze winkel? Tegenwoordig lijken de meeste winkeliers daar veel beter mee om te kunnen gaan. Consumenten moeten dan ook vooral niet vergeten hun mobiel mee te nemen naar de winkel.
Bron: CNBC http://cnb.cx/1Ie4XhN
Reacties 0