RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Hoe Raymond Cloosterman Rituals maakte tot wat het is
Successen vier je samen. ‘An incredible journey. All of us as the Rituals family have brought us to where we are today.’ Vol trots sprak oprichter en ceo Raymond Cloosterman op 18 november zijn 1100 medewerkers, management en businesspartners toe. Rupert Parker Brady vertelt hoe Cloosterman Rituals maakte tot wat het is.
Waarom IKEA zijn klanten bespiedt
Hoe zorg je er als IKEA voor dat je producten iedereen aanspreken? Van een koppel in een kleine flat in de stad tot aan gezinnen met een grote woonboerderij. En van mensen in Azië tot aan Amerika. Een complex gebeuren, dat start bij het bezoeken van de huizen van consumenten. Een kijkje bij de researchafdeling van IKEA.
Jumbo’s visitekaartje in zijn thuishaven
Wat Zaandam is voor Ahold is Veghel voor Jumbo. De gele supermarktketen ziet met de opening van zijn derde Foodmarkt dan ook een droom in vervulling gaan. Zo ziet die droom eruit.
Hoe V&D weer in klantenharten wil komen
De grote problemen bij V&D waren afgelopen voorjaar voer voor talloze artikelen, analyses en verhitte discussies. Inmiddels is ergste financiële pijn over en probeert de retailketen met een nieuwe strategie, lagere winkelhuren en een ander verdienmodel de weg naar boven terug te vinden. Het warenhuisconcern hoopt hiermee volgend jaar break-even te draaien en in 2017 weer winstgevend te zijn. Het klinkt cliché, maar een cruciaal onderdeel van V&D’s weg naar herstel zijn de klanten.
Jan Linders’ belofte voor later
Jan Linders sluit zich aan in de rij supermarktketens die concepten testen waarbij inspiratie een grote rol speelt. In Sittard is een winkel geopend die alles bevat wat Jan Linders ‘het voordeel van het zuiden’ noemt.
Reacties 0