Lesara geeft zijn ambitie een wereldmerk te worden op het gebied van betaalbare mode verder vorm. De Duitse online discounter heeft donderdag webwinkels geopend in zestien nieuwe Europese markten.
Lesara was al in zes landen actief, waaronder in Nederland. Daar zijn nu onder meer de Scandinavische en Britse markt aan toegevoegd. Ceo Roman Kirsch verwacht veel van die landen, omdat er voor de lancering al een hoop vraag naar zijn producten was. “Meer specifiek is het Verenigd Koninkrijk niet alleen de grootste e-commercemarkt van Europa, maar staat het ook open voor bedrijven die goedkope mode aanbieden.”
Lesara heeft voor de lancering in de nieuwe landen al zijn websites vernieuwd en Lesara.com geïntroduceerd. De Duitse speler zegt met de stap zicht te hebben op 205 miljoen potentiële nieuwe klanten. Zijn websites trekken momenteel drie miljoen unieke bezoekers per maand.
Vorige maand maakte Lesara bekend in zijn laatste boekjaar vijfhonderd procent meer omzet te hebben geboekt dan een jaar eerder. Winst wordt er nog niet gemaakt; ceo Roman Kirsch liet onlangs in EtailTrends weten pas over twee jaar zwarte cijfers te schrijven.
Reacties 0