​McDonald’s kijkt naar La Place en Starbucks

McDonald’s slaat in ons land steeds meer de richting van fast casual in. Dat zegt algemeen directeur Manu Steijaert van McDonald’s Nederland in het Algemeen Dagblad. “Lokale beleving en kwaliteit zijn belangrijker geworden.”

De flagshipstore in Hoorn laat volgens Steijaert zien hoe alle vestigingen in ons land eruit komen te zien. In die McDonald’s kunnen klanten zelf een hamburger samenstellen op een grote tablet en komen medewerkers de bestelling brengen.

Volgend jaar komen daar barista’s en gepersonaliseerde salades bij. McDonald’s verkoopt al 25 jaar salades, maar gaat die volgens Steijaert nu net zo serieus nemen als zijn hamburgers. Hij wijst daarbij op Frankrijk, waar sinds de introductie van de Saladbar de verkoop is vervijfvoudigd.

Nieuwe concepten als Burgermeester en Pickles dagen de fastfoodketen op een goede manier uit, zegt de topman. “Ze leggen de lat hoger als het gaat om kwaliteit. Maar we kijken ook naar andere formules, zoals La Place en Starbucks.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!