Fanfiber is op de eindejaarsbijeenkomst van VEDIS verkozen tot het meest innoverende en relevante retailconcept. Het online platform voor merchandiseproducten van onder meer artiesten kreeg veertig procent van de stemmen van de ruim honderdvijftig aanwezigen op het event van detailhandelsplatform VEDIS.
VEDIS-voorzitter Peter Verveen overhandigde de bijbehorende award aan medeoprichter Toine Bastiaans. Fanfiber was met drie andere retailers genomineerd voor de titel New Retail Champion. Groos Rotterdam kreeg 28 procent van de stemmen, op afstand gevolgd door de Hand van Maradona en The Cloakroom met allebei zestien procent van de stemmen.
De vier kandidaten waren door een vakjury geselecteerd uit een lijst van circa dertig retailers. Criteria waren dat een concept innovatief en vernieuwend moest zijn, maximaal drie jaar oud in de huidige samenstelling, een bewezen trackrecord en âhere to stayâ. Aan de winst van VEDIS New Retail Champion 2015 zijn een voucher van vijfduizend euro van retailadviesbureau Crossmarks, vijf dagen consultancy van Capgemini en een Toshiba-tablet verbonden. Vorig jaar nam HelloFresh de eretitel in ontvangst.
Reacties 0