Jysk opende deze week de deuren van zijn 81e winkel in ons land. De woonboulevard van Waalwijk kreeg er een gloednieuwe winkel van ruim 1200 vierkante meter bij. Een winkel volgens het nieuwste concept van de meubelketen, dat vorige maand in het Deense Horsens werd geïntroduceerd. Zo ziet dat concept eruit.
Dalziel & Pow is verantwoordelijk voor het complete redesign, van een nieuwe indeling tot aankleding. Het doel? De klantervaring verbeteren. Daarvoor wordt onder meer gebruikgemaakt van lichtere materialen, houten vloeren en zachte kleuren.
De winkel is onderverdeeld in vier categorieën: slapen, woonaccessoires, meubels en service. Klanten moeten daardoor makkelijker de producten kunnen vinden waarvoor zij naar Jysk komen. âDeze winkel komt meer overeen met het eigen huis van de klant dan onze huidige winkelsâ, licht retail designer Michael Lauritzen toe.
De winkel in Horsens geldt als proefwinkel, om het concept verder te finetunen en bruikbaar te maken voor meer vestigingen. De Deense retailer beschikt in totaal over meer dan 1100 vestigingen in Europa. Ook de Nederlandse winkels kunnen een metamorfose verwachten. âDaar werken we nu aanâ, klinkt het vanuit het hoofdkantoor.
Het winkelconcept is volgens Dalziel & Pow eenvoudig aan te passen, zowel voor de verschillende Europese markten als de wisselende collecties en seizoenen. Zo kunnen de tuinmeubelen, één van de belangrijkste assortimentsgroepen van Jysk, rond de zomerperiode eenvoudig naar de voorkant van de winkel verplaatst worden.
Reacties 0