Jysk heeft een nieuw winkelconcept geïntroduceerd in het Deense Horsens. Het concept van die winkel geldt als voorbeeld voor andere winkels van Jysk, waaronder die in Nederland.
De pilotwinkel in Horsens is onderverdeeld in vier categorieën: slapen, woonaccessoires, meubels en service. Klanten moeten daardoor makkelijker de producten kunnen vinden waarvoor zij naar de Deense retailer komen. “Deze winkel komt meer overeen met het eigen huis van de klant dan onze huidige winkels”, aldus retail designer Michael Lauritzen.
Het concept werd als eerste geïntroduceerd in zijn thuisland om het te kunnen finetunen en zo bruikbaar te maken voor meer vestigingen. Ook de Nederlandse winkels kunnen een metamorfose verwachten. “Daar werken we nu aan”, laat het hoofdkantoor desgevraagd weten.
Jysk opende woensdag in Waalwijk zijn 81e winkel in ons land. De Deense retailer beschikt over meer dan 1100 vestigingen in Europa, ongeveer evenveel als zusterformule Dänisches Bettenlager. Het moederbedrijf zag zijn omzet het afgelopen boekjaar met zes procent toenemen tot ruim 2,9 miljard euro. De winst voor belastingen nam met een miljoen toe tot 379 miljoen euro.
Bekijk het nieuwe winkelconcept van Jysk op RetailWatching.
Reacties 0