Iets minder pakketten te laat voor feestdagen

Nederlandse webwinkels hebben tijdens de afgelopen feestdagen zo’n 460 duizend pakketten te laat afgeleverd. Vorig jaar arriveerden nog 475 duizend pakketten te laat, meldt de NOS op basis van onderzoek van Q&A Research & Consultancy.

Zo’n vijf procent van de sinterklaasaankopen werd niet op tijd bezorgd, ongeveer evenveel als in 2014. Een op de drie pakketten bevatte speelgoed, zegt managing director Frank Quix. “Ruim zeventigduizend ouders hadden wel wat uit te leggen aan de kinderen.”

Tijdens de Kerst kwam zes procent van de pakketten te laat door schuld van de webwinkel of bezorgdienst, tegenover zeven procent in 2014. Webwinkels profiteerden daarbij van het feit dat de kerstdagen later in de week vielen. “De meeste bestellingen worden namelijk gedaan op zondag en maandag”, aldus Quix.

Consumenten zijn volgens Quix over het algemeen zeer positief over online winkels. Zo is 88 procent van de ondervraagden tevreden over het online shoppen, waar dat percentage de vorige keer op vijftig procent lag. Daarnaast geeft vier procent aan zijn cadeaus voortaan in de fysieke winkel te kopen, tegenover tien tot twaalf procent in de afgelopen jaren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!