Rosada Fashion Outlet heeft zijn omzet vorig jaar met twaalf procent zien stijgen ten opzichte van een jaar eerder. In 2014 noteerde het outletcenter al een groei van veertien procent op jaarbasis. Hoe groot de omzet is en of er winst wordt geboekt, maakt operator Stable International niet bekend.
Het koopjescentrum is momenteel zo’n vijftienduizend vierkante meter en telt zestig winkelpanden, die bijna allemaal zijn verhuurd. Afgelopen zomer ging Rosada van start met een uitbreiding, waardoor er 45 winkelpanden bijkomen. De eerste winkels worden komende maand opgeleverd aan de merken.
Behalve de uitbreiding heeft de eigenaar van Rosada ook geïnvesteerd in de vernieuwing van de bestaande vestigingen. Daardoor krijgt het gehele gebied ‘een nieuwe look en feel’. 1 mei moet het uitgebreide outletcenter officieel geopend worden.
De reacties op de uitbreiding zijn volgens Stable-directeur Gerben Boomsma zeer positief. “Het verhuurpercentage verloopt volgens verwachtingen en de interesse neemt toe naarmate de bouw vordert.”
In het nabijgelegen Bergen op Zoom is echter angst voor toenemende leegstand, terwijl nu al steeds meer winkels hun deuren sluiten. Fashionoutlets richten zich echter op een ander soort publiek dan stadscentra, zei senior manager Michel Nangia van investeerder Resolution Property eerder op RetailWatching. “Wij zien dat iedere keer als er een fashionoutlet opent, het ook meer mensen naar het betreffende stadscentrum trekt.”
Reacties 0