Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op The Mirror, Fortune, Quartz, The New York Times en Business Insider.
Plastic tasjes
Sinds enkele maanden kost een plastic tasje in Engelse winkels vijf penny. Sindsdien zijn er al 520 miljoen tasjes gestolen, met een waarde van 26,7 miljoen pond. Een voorbode voor Nederland?
Lees verder bij The Mirror: http://bit.ly/1n0sVn6
Online shoppen in een sloppenwijk
In de Indiase sloppenwijken, waar velen geen toilet in huis hebben en overleven door vuilnisbelten te doorzoeken, maakte plotseling online shopping zijn opwachting. Het bleek een experiment van Amazon, dat India beschouwt als zijn ‘next trillion-dollar market.’
Lees verder bij Fortune: http://for.tn/1nnrgIP
Kunstles van Apple
Apple-technologie wordt al op allerlei kunstzinnige manieren gebruikt. Maar de tech-gigant wil dat dat nog meer wordt. Daarom is het bedrijf gestart met het geven van gratis kunstlessen in winkels.
Lees verder bij Quartz: http://bit.ly/234k5pn
Veilig voedsel
Verse, lokale ingrediënten. Daar staat Chipotle Mexican Grill’s voor. Maar na een E. coli-uitbraak is vooral veilig voedsel heel belangrijk geworden voor de restaurantketen.
Lees verder bij The New York Times: http://nyti.ms/1OT6wCW
Foutje
Slecht nieuws voor het personeel van American Apparel. Een deel van het personeel in het thuisland heeft zijn loon niet uitbetaald gekregen. Foutje van de bank, aldus de retailer in een brief aan het personeel.
Lees verder bij Business Insider: http://bit.ly/1UUkOUe
Reacties 0