Bloomon, Dyanne en Picnic strijden om startupaward

Bloomon, Dyanne store en Picnic zijn in de race om kledingbibliotheek Lena op te volgen als beste startup van ons land. De drie jonge retailers geven op 10 februari een pitch tijdens het ABN AMRO World Tennis Tournament, waarna de aanwezigen in de zaal bepalen wie er met de Beste Start-up Award naar huis gaat.

De vakprijs valt binnen het concept ABN AMRO Retailer of the Year. De onafhankelijke vakjury heeft alle geworven starters op basis van bestaansrecht en originaliteit beoordeeld en de lijst teruggebracht tot drie genomineerden. Bloomon, vorig jaar verkozen tot één van de tien RetailRookies, verkoopt bloemenabonnementen, waar Dyanne eigen modelabels direct vanuit de fabriek de winkels inbrengt. Picnic ging vorig jaar van start in Amersfoort als online supermarkt met gratis bezorging en de laagste prijsgarantie.

Medeoprichter Hans Lormans van Brandkids, de nummer drie van vorig jaar, is één van de zeven juryleden. Ook directeur/eigenaar Marcel ten Holte van RetailTrends Media, Frank Quix van Q&A Research & Consultancy, Belinde Bakker van Wereldhave, Krein Bons van vanHaren, Henk Hofstede van ABN AMRO, Linda Keijzer van Ziengs en Lieke Vogels van Koninklijke Horeca Nederland zitten in de jury.

RetailTrends