Bol.com richt zich op de korte termijn op het consolideren van de productcategorieën die de webwinkel op dit moment heeft. Dat vertelde cmo Margaret Versteden van de etailer woensdag op de Webwinkel Vakdagen.
“We willen de beste winkelervaring bieden in de winkels die we op dit moment hebben”, aldus Versteden. Uitbreiding van het aantal categorieën, bijvoorbeeld met travel door het aanbieden van vliegtickets, komt momenteel niet in de plannen voor. Bol.com heeft op dit moment twintig categorieën, variërend van boeken tot sieraden en accessoires.
Hiermee lijkt ook de verkoop van mannen- en vrouwenmode voorlopig niet op de planning te staan voor bol.com. Het kledingaanbod blijft daarmee beperkt tot sport- en kinderkleding, waarmee in 2014 werd gestart.
Versteden kondigde verder aan dat bol.com vanaf eind dit jaar al zijn zakelijke verkooppartners aanbiedt de volledige fulfilment uit handen te nemen. De verkopers waarmee de etailer samenwerkt kunnen dan de opslag, het verpakken en verzenden, de retourafhandeling en de klantenservice door bol.com laten overnemen. Vorig jaar werd deze service al gestart met een geselecteerd aantal verkopers.
Reacties 0