Moederbedrijf AKO na jaren weer winstgevend

Audax heeft in 2015 een winst geboekt van 270 duizend euro. Dat blijkt uit de voorlopige jaarcijfers die het concern woensdag bekend heeft gemaakt.

Het moederbedrijf van onder meer winkelketen AKO leed in 2014 nog een verlies van 1,65 miljoen euro. Sinds begin 2015 profiteert Audax naar eigen zeggen van de reorganisatie die de teruggekeerde oprichter en ceo Jacques de Leeuw in gang heeft gezet. Daarbij zijn niet-strategische activiteiten stopgezet en wordt meer gefocust op logistiek.

Audax verwacht dat de winst dit jaar verder zal groeien, door samenwerkingsverbanden aan te gaan met logistieke partners en de logistieke diensten voor webwinkels uit te breiden. Ook onderzoekt het concern de inrichting van een 'digitaal warenhuis', waar uitgevers hun producten kunnen opslaan en gereed laten maken voor distributie. De markt voor boeken, tijdschriften en kranten blijft naar verwachting onder druk staan.

AKO maakte eind vorig jaar bekend zijn aanwezigheid op de treinstations in ons land uit te breiden. Na het winnen van een pitch, die NS Stations organiseerde omdat het contract met de huidige exploitant afloopt, kan AKO vrijwel alle beschikbare boekhandelslocaties op stations in eigen beheer uitbaten. Met uitzondering van de locaties in Den Haag, Rotterdam en Breda worden alle filialen omgebouwd tot AKO.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!