​Meer omzet en bezoekers voor Batavia Stad

Batavia Stad Fashion Outlet heeft zijn omzet in 2015 met twaalf procent zien toenemen ten opzichte van een jaar eerder. De groei komt onder meer uit de taxfree bestedingen van internationale bezoekers, die met 52 procent stegen. Dat heeft het outletcentrum woensdag bekendgemaakt.

De groei van taxfree bestedingen wordt onder meer veroorzaakt door de introductie van de ‘Shopping Shuttle’, die sinds afgelopen zomer dagelijks tussen Amsterdam en Batavia Stad rijdt. Negentig procent van de passagiers zijn internationale toeristen.

Het outletcentrum telde vorig jaar drie procent meer bezoekers dan in 2014. Verder werd een begin gemaakt aan een nieuwe uitbreiding, die in het voorjaar van 2017 klaar moet zijn. Er wordt 5500 vierkante meter toegevoegd, waardoor de totale verkoopoppervlakte groeit naar 31 duizend vierkante meter. De uitbreiding levert 45 panden op, bovenop de ruim honderd winkels die Batavia Stad nu telt.

Met de expansie speelt het koopjescentrum in op de behoefte van de consument, stelt centre director Patrick Jansen. “Ook de groeiende behoefte vanuit de retailers om winkels te openen of te vergroten in Batavia Stad Fashion Outlet speelt hierin mee.” Vorig jaar werden zeven nieuwe winkels geopend, van onder meer Scotch & Soda, Denham en Supertrash.

Batavia Stad maakt verder bekend de openingstijden verder te verruimen. Vanaf 20 februari is het outletcentrum op alle dagen van tien uur ’s ochtends tot acht uur ’s avonds geopend.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!