Scotch & Soda wil zijn naamsbekendheid flink opschroeven door meer eigen winkels te openen. Daarnaast maakt het modemerk als derde Nederlandse bedrijf zijn opwachting tijdens de New York Fashion Week. “Dat moet voor een doorbraak zorgen”, zegt ceo Dirk-Jan Stoppelenburg tegenover De Financiële Telegraaf.
Vorige maand werd nog bekend dat het Amsterdamse merk in zijn vorige boekjaar een verlies van liefst 74 miljoen euro heeft gedraaid. Dat komt volgens Stoppelenburg vooral door een afboeking op de goodwill, die zijn oorsprong heeft in 2012 en 2013. Destijds had Scotch & Scoda zijn beste jaar ooit achter de rug, maar liepen de wholesaleverkopen terug. Dat er een afboeking moest komen, was volgens de topman toen al duidelijk. “Het zegt dus helemaal niets over hoe het nu met ons gaat.”
Scotch & Soda ligt in het huidige gebroken boekjaar op schema voor zo’n vierhonderd miljoen euro omzet en een ebitda van vijftig miljoen euro. De retailer heeft de doelstelling om binnen drie jaar door te groeien tot respectievelijk 750 en honderd miljoen euro.
De belangrijkste groeimarkt is Duitsland, waar Scotch & Soda inmiddels met twintig eigen winkels en duizend verkooppunten actief is. De komende drie jaar wil de retailer daar één winkel per maand openen.
Reacties 0