De Nederlandse modeketen SuperTrash gaat verder onder een andere naam. Oprichter Olcay Gulsen heeft besloten om alle winkels om te bouwen naar het nieuwe merk ST.Studio. Dat bevestigt een woordvoerder aan RetailNews na berichtgeving van Het Financieele Dagblad.
SuperTrash beschikt over ruim twintig brandstores in Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk, Qatar en Hongkong. Franchisevestigingen zijn het afgelopen jaar door Gulsen teruggekocht. Alle winkels zijn sinds deze week om naar ST.Studio, evenals de shop-in-shops in onder meer de Bijenkorf. In totaal gaat het om dertig locaties.
Beide merken zullen blijven bestaan, legt een woordvoerder uit. "De kleding van SuperTrash zal alleen nog via multibrandstores verkocht worden. Daardoor concurreren ze niet met elkaar." SuperTrash wordt in meer dan twintig landen in Europa en Amerika verkocht.
De website van SuperTrash verwijst door naar die van het nieuwe merk. ST.Studio is tijdlozer en luxueuzer dan SuperTrash. Waar SuperTrash ook op jongeren en trends mikt, focust ST.Studio zich met hogere kwaliteit en meer service op vrouwen tussen de dertig en 45 jaar. “Op dit moment voel ik wederom de drang om me opnieuw uit te vinden”, aldus Gulsen.
Reacties 0