Een warenhuis als circustent

Een circustent en een ‘Europees pretpark’. Dat hadden de ontwerpers van de Seibu Department Store in Tokio voor ogen. Iedere verdieping van het Japanse warenhuis heeft zijn eigen uitstraling.

Seibu heeft een verdieping rondom het eigen Compolux-concept, gevuld met eigentijdse luxe. Deze ruimte is geïnspireerd op een pretpark. Zwart en wit zijn hier de overheersende kleuren. Om te zorgen voor wat contrast is het plafond blauw gemaakt, en is hier en daar gebruik gemaakt van houtelementen.

Het ontwerp van de verkoopruimte is gebaseerd op een circustent. De verschillende merkcollecties worden aangeboden als in marktkraampjes. De ruimte loopt rondom de roltrap, met een cirkelvormig pad voor de klanten om te lopen.


De verdieping met accessoires sluit aan bij de verkoopruimte. Beide ruimtes vallen op door het visgraatpatroon op de vloer en zijn via een soort brug met elkaar verbonden.



Een totaal andere uitstraling heeft de aparte hoedenafdeling. Geen zigzagpatronen, maar een egale houten vloer, ronde vormen, sobere kleuren en hoedjes, heel veel hoedjes. Het ontwerp voor Seibu is van Nendo, dat voor verschillende retailers in Tokio het interieur verzorgt.








Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in