GfK: Dhz groeimarkt binnen non-foodretail

De omzet van de non-foodbranche is in het laatste kwartaal van 2015 met één procent gestegen. Met een plus van zes procent levert de doe-het-zelfbranche daar een belangrijke bijdrage aan die groei, blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers van GfK.

De telecommarkt en entertainment, waaronder video on demand en muziekstreamingdiensten vallen, zorgen met beide tien procent voor de grootste groei. Doe-het-zelf is daarna de grootste groeimarkt. De stijging komt volgens GfK door de positieve ontwikkelingen op de huizenmarkt.

Ook de stijging van de boekenmarkt zet zich voort, met een omzetgroei van vijf procent. Fietsenwinkels zijn de grootste dalers binnen de non-foodretail. De omzet van de fietsenmarkt daalde in het vierde kwartaal met twintig procent. Ook winkels voor consumentenelektronica en fashion zagen hun omzet dalen, beide met 2,6 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!