Twaalf keer de nieuwe flagshipstore van Samsung

Samsung opende deze week zijn nieuwe flagshipstore in New York. Er is alleen één verschil met winkels zoals elektronicagiganten als Microsoft en Apple die openen. In deze van Samsung kun je niets kopen. Wat je er wel kunt? Van alles. Kooklessen volgen, concerten bijwonen, virtual reality beleven. En ja, natuurlijk staan overal Samsung-producten tentoongesteld. Samsung noemt de flagshipstore de 'fysieke manifestatie' van het merk.


De theaterruimte in het gebouw biedt plaats aan 75 mensen. Er is een 'selfie station', waar bezoekers hun moment of fame kunnen pakken door hun eigen gezicht enkele seconden op het grote scherm te projecteren. Verder is er een galerij, waar Samsung kunstprojecten op basis van technologie presenteert. De eerste heet 'Social Galaxy', waarmee bezoekers hun Instagram-foto's op grote en kleinere Samsung-schermen door de hele ruimte kunnen bekijken.

De VR-tunnel en andere ruimtes in het gebouw, zoals de 'woonkamer' en 'keuken', maken duidelijk dat marketing toch echt het belangrijkste doel van deze flagshipstore is. De innovatieve koelkast die tijdens de CES-beurs werd gepresenteerd staat hier, net als de laatste televisies en verschillende Internet of Things-demo's. En natuurlijk kun je ook de Galaxy S7 en S7 Edge uitproberen, die in maart gelanceerd worden.




Beeld: AOL/Engadget

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in