De transformatie van een retailorganisatie is vooral een kwestie van logica. “Soms wordt er wel heel academisch gedaan over een transitie”, zegt ceo Bas Pieper van Neckermann.com in het maartnummer van RetailTrends.
Het nieuwe Neckermann.com wordt volgens hem opgebouwd vanuit een simpele gedachte. “Er zijn twee succesvolle formules die samen verder gaan en elkaar versterken.” Hij doelt op de krachtenbundeling met online discounter D5 Avenue, die met Neckermann.com is verenigd in Readen Retail en waarmee Pieper winkels opent in voormalige Kijkshop-filialen.
De winkels van Neckermann.com gaan vooral fungeren als afhaal- en aanspreekpunt voor klanten. “En natuurlijk verwachten we cross- en upsell wanneer klanten hun bestellingen komen afhalen”, voegt Pieper daaraan toe. De Neckermann.com-topman zegt verder dat een transitie zonder financiële slagkracht en enthousiast personeel niet te doen is. Hij zegt het daarbij goed getroffen te hebben met het voormalige Kijkshop-personeel.
In het maartnummer van RetailTrends wordt uitgebreid ingegaan op wat er allemaal komt kijken bij de transformatie van een retailorganisatie. Daarbij komen naast Neckermann.com onder meer Paradigit en Open32 aan bod. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
Reacties 0