Beertender Heineken succes
Gepubliceerd op 28 oktober 2005 om 00:00
Dat slechts 1 op de 300 000 innovaties een regelrecht kassucces blijkt, heeft Heineken en partner Krups niet kunnen deren. De voorspellingen van marktonderzoekers dat Heineken slechts 400.000 vierliterfusten meer kon verkopen met de Beertender blijkt achterhaalt. De – niet eerder geopenbaarde – doelstelling van de brouwer was 800.000 fusten. Het totaal is op 1,4 miljoen fusten gekomen. Heineken gaf in een presentatie van projectmanager Craandijk en oud-bestuursvoorzitter Thony Ruys een kijkje achter de schermen. “Marktonderzoek kan bij innovaties niet verifiëren of er een verborgen vraag bij consumenten bestaat, maar kan dat wel falsificeren. Iets wat nog niet bestaat, kunnen mensen heel moeilijk leuk vinden. Maar als ze het bij voorbaat niet leuk vinden, is dat wel een belangrijk gegeven”, aldus Craandijk.
Reacties 0