Online foodmarkt Directlyfrom.nl heeft zijn bezorggebied vanaf donderdag uitgebreid naar heel Nederland. Ook vergroot de etailer zijn leveranciersnetwerk.
De snelle landelijke uitrol is volgens coo Jeroen Zegwaart te danken aan een verbeterde logistiek. “Daardoor kunnen we nu ook in die gebieden leveren waar mooie producten lastiger te vinden zijn.” Hij ziet de uitbreiding als een belangrijke stap. “De supermarkt dicteert zo niet langer wat we thuis eten.”
Directlyfrom.nl heeft verder twee nieuwe leveranciers in de arm genomen en daar komen er volgende maand nog eens twee bij. De etailer voegt daarmee nieuwe productsegmenten als brood, kaas en chocolade toe aan zijn assortiment.
In het maartnummer van EtailTrends vertelde Zegwaart al dit jaar de grens van één miljoen euro omzet te willen passeren en over twee jaar winst te verwachten. Tot nu bezorgde de webwinkel alleen in de driehoek Utrecht, Rotterdam en Breda, omdat Zegwaart voor andere gebieden wilde wachten tot hij zeker wist dat daar voldoende vraag was. “Als je veel geld steekt in logistiek terwijl je afzet nog niet gegarandeerd is, span je het paard achter de wagen.”
Op de langere termijn wil Directlyfrom.nl internationaal uitbreiden. “Een volgende stap naar België of Duitsland zou logisch zijn”, aldus Zegwaart.
Reacties 0