Mango verlaagt zijn prijzen om een jonger publiek aan te trekken. Alle winkels worden voorzien van een scherp geprijsde casual collectie, zo liet de Spaanse modeketen vrijdag weten.
De collectie is gelanceerd onder de naam #NewPrices. Daarmee gaat Mango volgens de Spaanse krant El País concurreren met discounters als Primark, dat ook in het thuisland van Mango erg succesvol is dankzij zijn lage prijzen. De prijzen van de nieuwe collectie liggen zo’n vijftien procent lager dan bij de reguliere lijnen.
Eind vorig jaar kondigde Mango al aan zijn collectie iedere twee weken te verversen. De nieuwe strategie van de retailer heeft vooral oog voor fast fashion, met snelheid en directheid als belangrijkste pijlers. Zo lanceert Mango voortaan ook iedere maand een nieuwe reclamecampagne en wordt de content op de website elke twee weken vernieuwd.
Mango heeft 2700 winkels verspreid over meer dan honderd landen. In ons land telt de Spaanse keten dertig vestigingen.
Reacties 0