âJe moet zorgen dat je je uniciteit steeds meer gestalte geeft in een wereld met veel grauwe middelmaat en eenheidsworsten in de winkelstraten.â Was getekend: Peter van Tilburg. De eigenaar van Van Tilburg Mode verklapte eerder deze maand al dat zijn winkel in Nistelrode lekker loopt. Zoân zevenhonderdduizend bezoekers trok Van Tilburg vorig jaar naar zijn modewinkel in Nistelrode, zeven procent meer dan in 2014. De omzet liep zelfs met negen procent op naar ruim vijftig miljoen euro (inclusief btw). Dat weerhield Van Tilburg er niet van om tot een âtotaalverbouwingâ over te gaan.
Het begon volgens ontwerpbureau Store3D allemaal met de wens Van Tilburg om uit te breiden. Die nieuwbouw kwam er met het Erf, horecagelegenheid het Bakhuys en de monumentale Boerderij. Maar bij de presentatie van de plannen werd direct besloten ook de bestaande winkel onder handen te nemen. Met een âoptimale klantroute en maximale belevingâ moet die aansluiten bij de nieuwbouw.
Behalve een nieuwe entree, heeft elke afdeling van de winkel een eigen identiteit gekregen. Daarbij zijn de zichtlijnen van de klant gevisualiseerd met behulp van een vlekkenplan. Daar waar de klant als eerste naar kijkt is volgens Store3D âiets van beleving aangebrachtâ. Zelf is het bureau het meest trots op het naaiatelier dat deels naar de winkelvloer is verplaatst. De klant krijgt zo letterlijk een kijkje in de keuken.
Na ruim een jaar lang verbouwen en uitbouwen is de winkel vorige week heropend. Van Tilburg beschikt nu over zoân tienduizend vierkante meter.
Foto's: Dion de Bakker
Reacties 0