Marktaandeel Allerhande Box al veertien procent

HelloFresh is in de markt voor maaltijdboxen met een aandeel van zeventig procent met grote voorsprong marktleider. Albert Heijn is in de paar maanden die het actief is al naar de tweede plaats geklommen, met een marktaandeel van veertien procent, blijkt uit onderzoek van Retail Intelligence Lab.

Het onderzoek is gedaan onder 1084 Nederlandse consumenten. De kleinere maaltijdboxaanbieders, zoals Streekbox, Mathijsmaaltijdbox en Marleyspoon, liggen dichter bij elkaar met marktaandelen tussen drie en vijf procent. De totale markt zet volgens het onderzoek in Nederland jaarlijks zo’n 225 miljoen euro om.

HelloFresh kan volgens het onderzoek de meeste concurrentie verwachten van Albert Heijn. Van alle consumenten die gebruik maken van maaltijdboxen, zijn HelloFresh-klanten het meest geïnteresseerd in de Allerhande Box. Albert Heijn profiteert volgens het onderzoek van zijn sterke merknaam en associatie met goede kwaliteit.

Albert Heijn introduceerde zijn maaltijdbox vorig jaar zomer, en maakte het vorige maand mogelijk deze ook af te halen in de winkel. Jumbo liet vorig jaar weten ook te werken aan een eigen box, maar die is nog niet geïntroduceerd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!