​Het beste van RetailWatching: week 12

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe Blokker weer de koning van het huishouden wordt
We willen niet ook Blokker kwijt, toch? Retailmarketeer Roderik Visser stelt dat de winkelketen nog alle potentie heeft. “Daarom moet Blokker weer ‘de koning van ons huishouden` worden”, stelt hij.

Hoe nu verder met Haussmann?
Nu het project voor een luxe warenhuis aan het Rokin in Amsterdam is gestaakt, is de Haussmann-soap nog niet ten einde. De nieuwe directeur trof ‘een klerezooi’ aan en voor het pand in aanbouw wordt druk gezocht naar een alternatief. Waar gaat dit naartoe?

Vier vragen over de overname van Perry Sport en Aktiesport
Even leek het erop alsof Perry Sport en Aktiesport V&D achterna zouden gaan, maar er lijkt nu toch een koper gevonden. Het Britse JD Sports wil het overgrote deel van de winkels overnemen. Wat weten we van de betrokken partijen en wat kunnen we verwachten van de overname? Vier vragen.

Zo zet Goossens de woonwereld op z’n kop
Goossens weet het zeker: de woon- en slaapformule is klaar voor de toekomst. ‘Met de recente vernieuwingen zetten we de woonwereld op z’n kop’, klinkt het zelfs vanuit de retailer. De vernieuwde winkel in de Amsterdamse woonboulevard Villa Arena moet van interieurshoppen een – inderdaad – belevenis maken.

De make-over van Duifhuizen
Duifhuizen opende begin deze maand zijn flagshipstore in Veenendaal, waar zijn nieuwe propositie is neergezet. De opfrisbeurt is het gevolg van de aanstelling van een marketingafdeling, zegt commercieel directeur Theo Duifhuizen. “In 2013 beseften we dat het anders moest.”

Aanmelden voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief van RetailWatching? Dat kan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!