Costes heeft in het jaar na zijn oprichting een winst van 205 duizend euro geboekt. In 2013, het jaar van de oprichting, stond de modeketen nog met 647 duizend euro in het rood. Dat blijkt uit de jaarrekening die vorige maand is ingediend.
De omzet van Costes is tussen 2013 en 2014 opgelopen van 5,3 naar 21,6 miljoen euro. De modeketen uit de stal van The Sting breidt zijn winkelbestand in rap uit en beschikt inmiddels over 22 vestigingen. Vijf daarvan werden een jaar terug geopend. Daarvoor maakte de modeketen onder meer gebruik van een extra lening van twee miljoen euro, bedoeld om de verdere groei van de onderneming te financieren.
Onlangs werd al bekend dat The Sting in 2013 en 2014 verliezen van respectievelijk 13,5 en negen miljoen euro had geboekt. De Nederlandse keten wijt de rode cijfers aan de verliezen van buitenlandse activiteiten, vooral in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
Costes maakte op zijn beurt onlangs bekend binnen twee jaar een winkel in het buitenland te willen openen. Daarvoor wordt in eerste instantie naar België en Duitsland gekeken.
The Sting werkt verder aan de introductie van een nieuwe formule gericht op mannenmode. Lees op RetailWatching meer over hoe de retailer ook in de toekomst succesvol wil zijn.
Reacties 0