Detailhandelsverkopen EU dalen licht

De retailverkopen in de Europese Unie zijn in februari met 0,1 procent gedaald ten opzichte van januari. In de eurozone was wel een lichte stijging van 0,2 procent te zien, blijkt uit cijfers van Eurostat.

De verkopen in de foodbranche stegen nog wel in de Europese Unie, met 0,2 procent. In de eurozone was die stijging 0,5 procent. Dalingen in de non-foodbranche en brandstofverkopen van respectievelijk 0,3 en 0,4 procent zorgden ervoor dat de EU over het geheel genomen een daling zag. In de eurozone daalden die branches ook, maar slechts met 0,2 procent.

Luxemburg zag zijn verkopen het hardst stijgen van alle Europese landen, met 4,9 procent. In januari zag dat land nog een daling van 1,2 procent, Ook de detailhandelsverkopen in Portugal deden het met een stijging van 2,9 procent een stuk beter dan gemiddeld. In Polen daalden de verkopen het hardst, met 2,9 procent. De Nederlandse cijfers zijn vertrouwelijk.

In vergelijking met februari 2015 stegen de verkopen met drie procent in de EU. In de eurozone is die groei 2,4 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!