In de voormalige V&D-vestiging in Maastricht creëert het Belgische retailconcept Temporary Lane een maand lang een ‘tijdelijke shoppingmall’. Meerdere pop-up stores vestigen zich verspreid over de twee verdiepingen van het voormalige warenhuis.
Temporary Lane heeft als doel om leegstaande panden in stadskernen te revitaliseren. "In tegenstelling tot de Molenstraat in Genk kunnen we in Maastricht rekenen op een toplocatie waar dagelijks duizenden shoppers passeren”, zegt initiatiefnemer Christiaan Kastrop.
Het tijdelijke warenhuis krijgt de naam ‘Temporama’ mee en moet zich focussen op een ‘Euregionaal aanbod van producten’. Temporama is volgens Kastrop een ideale testcase voor Belgische labels die lonken naar de Nederlandse markt. “De cultuur van Maastricht sluit veel nauwer aan bij België dan de rest van Nederland."
Het project richt zich, naast Belgische labels, ook op webshops die tijdelijk offline willen gaan en Nederlandse partijen die nog niet in Maastricht gevestigd zijn. Temporama trekt eind mei in het voormalige V&D-pand en blijft tot eind juni.
Reacties 0