HelloFresh verveelvoudigt omzet en verlies

HelloFresh heeft zijn omzet in 2015 zijn groeien van 69,6 miljoen naar 305 miljoen euro. Tegelijkertijd is het negatieve bedrijfsresultaat (ebitda) verzevenvoudigd, van 12,2 naar 86,2 miljoen.

Het aantal bezorgde maaltijdboxen is gestegen van 12,3 miljoen in 2014 naar 49,5 miljoen vorig jaar. Ook het aantal abonnees nam sterk toe, van een kleine 173 duizend naar ruim 614 duizend. Het grote verlies is volgens de maaltijdboxaanbieder vooral het gevolg van grote investeringen, onder meer in de uitbreiding in de Verenigde Staten.

HelloFresh Benelux wist in 2014 als eerste binnen de groep winst te boeken met zijn maaltijdboxen. “We weten nu dat het doenbaar is om hier een winstgevend model van te maken”, zei oprichter Maartje Frederiks daarover.

HelloFresh is in Nederland met afstand marktleider met een aandeel van zeventig procent. Vooral van Albert Heijn kan de maaltijdboxbezorger flinke concurrentie verwachten, bleek vorige maand uit onderzoek van Retail Intelligence Lab. De supermarktketen is met zijn Allerhande Box in enkele maanden naar een marktaandeel van veertien procent geklommen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!