Rondje Rotterdamse retailhoogtepunten

Rotterdam is de 'Beste winkelstad 2015-2017', volgens het Platform Binnenstadsmanagement. Tel daarbij op de benaming 'best in travel 2016' volgens Lonely Planet en 'place to go' volgens The New York TImes, en er is genoeg reden om eens een 'rondje Roffa' te maken. Twaalf mooie winkelconcepten in de Maasstad op een rij, waarvan de eerste vijf uitgebreid worden besproken in het aprilnummer van RetailTrends.

KEET

Designrompertjes van Kidooz, schrijfwaar van Happy Paper of honderd procent biologische huidverzorging van Olivysense. Deze en nog 72 andere onafhankelijke labels vind je bij het vorig jaar geopende KEET.

Rib.Eye.Steak

Broeken opgerold in groentekisten, sweaters 'gekoeld' achter glazen deuren en petjes als toetjes gesorteerd in open koelingen. Rib.Eye.Steak is de eerste gerestylede Go Britain-store volgens dit supermarktconcept.

STEK


De zes oprichters van dit knusse stadstuincentrum hadden twee dingen gemeen: de liefde voor groen en 0,0 retailervaring.

Denoism


Een winkel, een werkplek, atelier, boetiek en café. Denoism is het allemaal. "Een concept vóór en dóór Rotterdammers", aldus oprichter Marco Ouwerkerk.

Olga Korstanje

In het hippe, opkomende Oude Noorden vind je deze werkwinkel, die nog naar echt leer ruikt. Naamgever Olga Korstanje ontwerpt hier haar eigen tassen.

Camper


Een opvallende verschijning op de Lijnbaan, deze wel erg kleurige winkel van Camper. Het doel van de ontwerper: de indruk wekken van een aquarium. Met de vissen, de kleuren die koraal moeten voorstellen en de talrijke raampartijen lijkt dat aardig gelukt.

Christine le Duc


De Christine le Duc-vestiging aan de Meent is de eerste flagshipstore van de erotiekketen. Verleiding en beleving staan centraal. Zo kunnen klanten de producten vasthouden en voelen hoe ze werken. De opening van de winkel, vorig jaar, viel niet geheel toevallig samen met de première van Fifty Shades of Grey.

Coop Vandaag


Een stadswinkel voor dagelijkse boodschappen en met een eigen keuken waar dagelijks verse meeneemmaaltijden bereid worden. Coop opende er eind vorig jaar maar liefst drie van, en allemaal in Rotterdam. Bereikbaarheid, toegankelijkheid en betaalbaarheid is waar het om draait.

Shoebaloo


Hier weten ze wel hoe je je producten onder de aandacht brengt. Iedere schoen heeft een podiumplaats, door de gaten in de muur waar steeds één schoen wordt getoond.

McDonald's


De Coolsingel moest meer allure krijgen, en McDonald's moest mee. Lastig, voor een pand bekend stond als het lelijkste van de stad. Aan de hand van architectenbureau Mei heeft de fastfoodketen er naar eigen zeggen 'een heus kroonjuweel' van gemaakt.

Run2Day


Kenmerkende witte en groene tegels uit de Maastunnel, elementen met een herkenbare Dudok-stijl en een interieur gebouwd door uitsluitend Rotterdammers. Deze Run2Day-vestiging is 'Rotterdamser dan de Kuip'.

Wijn aan de Kade


De nieuwste wijnwinkel van Rotterdam zit in één van de oudste panden van de stad. Het gebouw aan de Admiraliteitskade staat er al sinds 1896, maar Wijn aan de Kade zit er pas een paar maanden. In de verbouwde voormalige scheepswerf worden nu exclusieve wijnen en champagnes, maar ook alledaagse uit alle bekende wijnlanden aangeboden.

Meer zien van Rotterdam? In het aprilnummer van RetailTrends wordt een 'rondje Roffa' gemaakt. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in