McDonald’s biedt sinds deze week in 25 Nederlandse filialen table service aan. De fastfoodketen wil dat aantal dit jaar verder uitbreiden naar zo’n vijftig restaurants.
De retailer begon in juni vorig jaar met bediening aan tafel in Purmerend. Uit eigen onderzoek van McDonald’s onder elfhonderd klanten is gebleken dat acht op de tien liever aan tafel bediend worden dan zelf hun bestelling mee te nemen. “Table service laat zien dat McDonald’s in staat is om verrassende concepten door te voeren die bij gasten en medewerkers in goede aarde vallen”, aldus algemeen directeur Manu Steijaert.
McDonald’s introduceerde in februari de nieuwe concepten Salad Bar en McCafé in Nederland. Na een pilot in de flagshipstore in Hoorn moeten ook die verder worden uitgerold. Eerder ging de fastfoodketen al van start met ‘pimp je burger’, waarbij klanten hun eigen burger kunnen samenstellen.
De fastfoodketen heeft vorig jaar in Nederland een omzetgroei van 3,4 procent geboekt. Daarmee staat ons land in de top drie best presterende landen binnen het high growth segement van de retailer. In het meinummer van RetailTrends gaat algemeen directeur Manu Steijaert onder meer in op de vernieuwingen die in Nederland worden doorgevoerd. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
Reacties 0