De mooie chaos van Dover Street Market

Het Japanse modelabel Comme des Garçons heeft in ons land al verschillende mooie winkelconcepten neergezet. Zo bracht RetailWatching recent al de Black Shop aan de Zeedijk in Amsterdam onder de aandacht. Maar ook in andere landen pakt het label van Rei Kawakubo flink uit. Zo heropende in Londen recent de flagshipstore van Dover Street Market, het modewarenhuis met kunstgalerie uit de koker van Comme des Garçons.


Dover Street Market zit nu niet meer aan Dover Street, maar aan Haymarket. De winkel is gevestigd in een gebouw dat op de monumentenlijst staat en in 1912 uit de grond is gestampt door Burberry-oprichter Thomas Burberry. Het interieur is, net als op de vorige locatie, in de basis ontworpen door Comme des Garçons-oprichter Rei Kawakubo. Wel hebben de verschillende merken hun eigen ruimtes naar eigen inzicht kunnen ontwerpen.

Het resultaat van die vrijheid voor merken is een wat chaotisch ogende winkel, met al die verschillende stijlen. Maar dat was juist de bedoeling van Kawakubo. "Ik wilde een soort markt creëren, waar de creaties van verschillende typen ontwerpers elkaar zouden ontmoeten in een omgeving van prachtige chaos." Want wat al die verschillende stijlen in de mix volgens haar gemeen hebben: een sterke, persoonlijke visie.

Kleding, accessoires en schoenen zijn verspreid over de vijf verdiepingen van de winkel. Verder is er onder meer een bakkerij aanwezig. Naast eigen merken van Comme des Garçons hebben labels als Craig Green en Gosha Rubchinskiy een vaste ruimte, net als NikeLab en Palace Skateboards.


Naast de winkel in Londen heeft Dover Street Market nog twee vestigingen: één in Tokyo en sinds 2013 ook in New York.



Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in