GrandVision heeft zijn omzet in het eerste kwartaal met 2,5 procent zien stijgen tot 803 miljoen euro. Ook de operationele winst nam licht toe, van 83 miljoen vorig jaar naar 84 miljoen.
De omzetgroei is voor een belangrijk deel te danken aan de toename van het aantal winkels. Het moederconcern van Pearle en EyeWish heeft ruim driehonderd vestingen meer ten opzichte van een jaar eerder. De vergelijkbare omzet steeg dan ook een stuk minder hard, met iets minder dan één procent.
De groei van het brillenconcern was het sterkst in Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Daar steeg de vergelijkbare omzet met 8,5 procent. In zijn elf grootste markten, waaronder ook de Benelux valt, viel de identieke omzetgroei met 0,3 procent een stuk lager uit. In de rest van Europa was een daling van 0,5 procent zichtbaar.
GrandVision maakte eerder bekend zijn nettowinst vorig jaar met 32 procent te hebben zien groeien tot 231 miljoen euro. Het brillenconcern profiteerde vooral van overnames, zoals die van de Amerikaanse optiekketen For Eyes. Wereldwijd heeft het bedrijf ruim 6100 winkels.
Reacties 0