Het Amsterdamse mannenmodemerk Daily Paper heeft zes jaar na zijn oprichting zijn eerste flagshipstore in de thuisstad geopend. Het interieur van de winkel, die te vinden is aan de Bilderdijkstraat, is geïnspireerd op het voormalige Afrikaanse koninkrijk Dagbon.
De winkel telt 250 vierkante meter en is ontworpen door de drie eigenaren van Daily Paper, in samenwerking met architect Jason Devaney. De Afrikaanse achtergrond van de oprichters komt terug in het design en in de kleding. De balie is voorzien van Afrikaanse prints, de kledingrekken zijn gemaakt van bamboe en ook aan het plafond zijn bamboestokken bevestigd. Die worden geaccentueerd door het zwart-witte patroon op de vloer en het glanzend zwarte plafond.
Prints spelen sinds het begin van Daily Paper een belangrijke rol. Volgens de oprichters zijn die het gezicht van het merk en komen ze veel terug in de ontwerpen. De focus ligt op authentieke mannenmode, met de nadruk op handwerk en een eclectisch gebruik van materialen. De kleding wordt gemaakt om de consument te complimenteren met zijn passie voor individualiteit en persoonlijke stijl, zo stelt het label.
Naast kleding is er ook een serie kunstboeken te koop. Daily Paper wil meerdere winkels openen, zowel in eigen land als daarbuiten.
Reacties 0