​New York Times gaat maaltijden bezorgen

​New York Times gaat maaltijden bezorgen

De New York Times duikt vanaf komende zomer in foodbezorging. De Amerikaanse krant gaat ingrediënten voor recepten van zijn kookwebsite verkopen.

De New York Times zoekt naar nieuwe inkomstenbronnen om de teruglopende opbrengsten uit print te compenseren. Voor de foodbezorging werkt de krant samen met maaltijdbezorgdienst Chef’d. De startup verstuurt de ingrediënten binnen twee dagen op naar de lezers, waarna de opbrengst wordt gedeeld met de New York Times.

Het publiek van de krant spendeert veel tijd aan koken, zegt vicepresident brand development, licensing & syndication Alice Ting meldt persbureau Bloomberg. “Dus het was voor ons een natuurlijke omgeving om te onderzoeken.”

De kookwebsite van de New York Times, NYT Cooking, telt zo’n zeven miljoen actieve gebruikers per maand. De website heeft meer dan zeventienduizend recepten in zijn archief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!