​‘Hoogoplopende ruzie heeft 2theloo geschaad’

​‘Hoogoplopende ruzie heeft 2theloo geschaad’

Investeringsmaatschappij Avedon heeft volgens 2theloo vanaf dag één de geldkraan gebruikt om het bedrijf naar zijn hand te zetten. De toiletwinkelketen diende daarom afgelopen november een verzoek in bij de Ondernemingskamer van de rechtbank Amsterdam om een onderzoek in te stellen. Dat meldt De Financiële Telegraaf in een reconstructie van de interne problemen bij 2theloo.

Avedon liet op zijn beurt via een advocaat weten dat de retailer voortdurend doelen miste. Financiering verstrekken was volgens de investeerder niet verantwoord zolang er niet beter aan budgetplanning werd gedaan.

De rechter-commissaris beval mediation aan, wat er toe leidde dat de twee partijen voor het eerst sinds lange tijd zonder advocaten met elkaar in overleg gingen. Uiteindelijk zijn alle aandeelhouders met elkaar overeengekomen de nagenoeg lege kas van 2theloo met 3,75 miljoen euro aan te vullen via een uitgifte van preferente aandelen. Verder werd cfo Hidde Hoogcarspel ontslagen als cfo van 2theloo, zo werd eerder deze maand al duidelijk.

Ook de positie van oprichter Almar Holtz stond onder druk. President-commissaris Bert van Dam startte zelfs een zoektocht naar een nieuwe topman. Holtz kreeg een voorstel om te vertrekken, maar dat heeft hij geweigerd.

Hoewel de onderneming is geschaad, wordt hij volgens Van Dam inmiddels weer in goede banen geleid. “Zo’n omslag gebeurt natuurlijk niet ineens, dat moet groeien.” De ruzie tussen het management, enkele kleine aandeelhouders en Avedon heeft volgens De Financiële Telegraaf geleid tot ruim een miljoen euro aan rekeningen van advocaten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!